9 Nisan 2018 Pazartesi

Kıyafetleri sadeleştirirken en çok nerde zorlanıyoruz?

Malum #turkisiminsgame tam hız devam ediyor, ben de sadeleşirken hangi zorlukların yaşandığını bir kez daha hatırlıyorum. Bu sefer sadeleşmeye özellikle kolay şeylerden başladım. Tarihi geçen kozmetik ürünler, kaçan çoraplar, bozulan ojeler derken artık dolaba yaklaşma zamanım geldi. Bugün hiç giymediğim taraftan elemeye başlarken beni en çok neyin zorladığını hatırladım: 

Çok özenerek alıp da giymeye doyamadığım (yeterince giyemediğim) şeyler. 

Neden giyemiyorum?

1. Bedenin uymaması. Bu fotoğraf tam da ilk oğluma hamile kalmadan 1 ay önce çekildi. Mesela burda fotoğrafta görünen gömleği çok uygun fiyata almıştım ama çok kısa süre giyebildim (çünkü hamilelik öncesi kiloya dönemedim). Şu anki sadeleşme hareketinde daha o gömleğe gelemedim ama bu gömlek gibi çok özenerek aldığım ama giyemediğim birkaç şeyi eledim bile. 

Peki sadece kilo mu neden? Tabii ki hayır. Gelelim diğer bir nedene:
2. Kendini tanımamak: Bazen bir kıyafete aşık olursun, deseni, kumaşı ya da modeli seni çok cezbeder ama o sen değilsindir. Instagram'da hikayelere tam da böyle bir tunik ekledim. Deseni, kumaşı çoook tatlı ama asla bana yakışmıyor, benim ten rengime uymuyor.  Ya da giymek için kilo vermeyi beklediğim elbiseyi de ayırdım. Çünkü ne kadar kilo versem de o elbisenin kesimi hep benim saklamak istediğim basenlerimi ortaya çıkaracak. Her giydiğimde beni tedirgin edecek.

3. Dolabını tanımamak: Dolabımın güncel olarak giydiğim kısmına bakarsanız bir dolu askı var. Ama giyeceğim bir şey yok. Neden mi? Çünkü kıyafetlerin birbiri ile uyumu yok. Bir sürü güzel pantolon var ama üstlerimin hiçbiri onlarla uyumlu değil, hepsi tek tek güzel belki ama alırken dolapta ne var diye düşünmemişim. 

İşte bu nedenlerden dolayı bir şekilde severek aldığım ama kendime dürüst olmak gerektiğinde elden çıkarmam gereken kıyafetlerim olduğunda çok zorlanıyorum. 

Peki siz ne dersiniz? Sizi en çok zorlayan ne? 



1 yorum:

  1. Ah ah, kesinlikle katiliyorum ikisine de. Kilo verme olayi cok sorunlu gercekten. 3 sene once sadelesmeye basladigimda kucuk gelen cogu seyi atmistim (nasilsa gazabimdan bir iki pantolon kurtulmus) ama simdi tekrar kilo verdim ve buyuk gelen bircok parcam var, ozellikle kot pantolonlar. Az olsun oz olsun diye Levi's almistim bir de, atmaya kiyamiyorum tabii ki. Illa ki alirim ben o kilolari diyerek saklamaya karar verdim bu sefer.

    Kombin konusunda da cok cok haklisin. Ben bu ara elbiselere dondum, kombinlemesi daha kolay, ama onda bile bazen ayakkabi ve canta eslesmesini ayarlamak gerekiyor. Ayakkabi alirken ozellikle ne ile giyeceksem (resmi kiyafet, etek, sigaret pantolon vs) onu giyerek alisverise gitmeye gayret ediyorum. Cunku ayakkabicida cok guzel gorunuyor hepsi, ama eve geliyorsun, alakasi yokmus senin kafanda eslestirdigin kiyafetlerle.

    YanıtlaSil