25 Ocak 2013 Cuma

Minimalistler için Farklı Yeni Yıl Kararları


MİNİMALİSTLERE ÖZEL YENİ YIL KARARLARI
Her yeni yıl yeni kararları da beraberinde getirir. 20 yaş üstü pek çok kişinin yeni yıla ait kararları arasında baş sırada spora başlamak, sigarayı bırakmak en baş sırada yer alıyordur mutlaka. Siz minimalistler içinse bu yeni yıl farklı hedefler koyma zamanı.
İşte listenize almanız gereken bir kaç yeni karar:
1.       Daha az alışveriş: Kendinize bir süre belirleyip o süre içinde (zorunlu gıda vs dışında) hiç alışveriş yapmayın. Bir nevi alışverişi orucuna girin. Benim önerim 1 ay. Başlamak için pazartesiyi değil de gelecek ayın ilk gününü seçin ve ay sonunda nasıl hissettiğinizi değerlendirin.

2.       Fazlalıklardan kurtulun: Hala dolabınızı, masanızı, çantanızı temizlemediyseniz yeni yıl bunun tam zamanı. Unutmayın sadeleşme konusunda minimalizmin birinci kuralı bir kıyafeti en son ne zaman giydiğinize bakmak ve 1 yıldan fazla bir süreyse verilecekler kısmına ayırmak. Eğer kıyafetinizden ayrılamıyorsanız ertesi gün dışarı çıkarken üzerinize giyin. %90ihtimalle gün boyu rahatsız hissedecek ve eve gelince hemen ayıracaksanız, yok %10 ihtimal mutlu olursanız 1 yıl daha şans verebilirsiniz.

3.       Spor: Evet diğer listelerde de spora başlamak var, ama burdaki fark ulaşılamaz bir hedef koymamak; yani bir salona yazılıp haftada 3 gitmek, tenise başlamak yerine kendinize daha küçük hedefler koyun. Herkese çok klişe gelen ama çok doğru olan asansör yerine merdivenleri kullanmak, eve toplu taşıma ile gidiyorsanız bir-iki durak önce inerek yürümek gibi.

4.       Öğrenin: Herkes zaman zaman çeşitli nedenlerle artık kullanmadığı-ihtiyaç duymadığı eşyalarını ayırır ama bunları bir türlü doğru yere teslim edemez. Siz onlardan olmayın. Belediyenizin evinizden gelip bu eşyaları ihtiyaç sahibi olanlar için toplama servisi var mı, freecycle nedir araştırın öğrenin.

5.       Planlayın: Harcamalarınızı not edin, bütçenizin farkına varın ve sapmalar varsa tespit ederek kontrol altına alın.

6.       Hafif olun: Gün içinde, seyahat ederken, akşam kalmasına giderken... çok eşya taşımayın, gereksiz yüklerin hamalı olmayın.

7.       Seçin: Alışveriş yaparken (alışveriş orucunuz dışında) ne aldığınıza dikkat edin, etiketleri okuyun, son kullanma tarihi varsa bakın, tekstil ürünüyse bileşimine bakın. Bilinçlenin.

Farklı kararlarla mutlu bir yıl geçirin.
BUGÜN BUNU YAPIN:
Ocak ayı daha bitmemişken 2013 için kararlarınızı ve hayallerinizi not edin. Eğer geçen sene benzer bir şey yaptıysanız onları bulun ve değerlendirin. Ve artık o masayı toplayın.

14 Ocak 2013 Pazartesi

Nasıl spor yapalım?


Minimalistler spor yapmasın mı?

Bir minimalist olmaya karar verdiniz ve bu yolda gereken adımları atmaya başladınız: dolabınızı temizlediniz, evinizdeki kullanmadığınız eşyaları ihtiyaç sahiplerine ulaştırdınız, masanızı çantanızı düzenlediniz. Artık her anlamda daha hafifsiniz. 

Peki hayatınızda çok önemli bir yeri olan spor? Adı üstünde genellemeler herkes için bire bir geçerli olmasa da bir çoğumuz için spor; bir spor salonuna üye olup olmamakla eşdeğer anlama gelir. Ama siz artık bir minimalist olduğunuza göre ayda bir uğradığınız spor salonuna yılda bu kadar paralar vermenin anlamsızlığını zaten keşfetmişsiniz demektir. Ama minimalistler spor yapmayacak mı? 

Tabii ki minimalistler için de geniş bir spor yelpazesi bulunuyor. Sporun, salonlardaki koşu bantlarından çıkıp açık havada oksijen içinde yapılması kavramına geçtiğinizde yapacak bir çok şeyiniz olduğunu göreceksiniz. Hadi o zaman minimalizme bir şans verenler olarak neler yapabileceğimize bir bakalım:
  • 1.      Bisiklet: ufak bir başlangıç maliyeti gerektiriyor, ağırlıklı kullanım yerinize göre bir şehir ya da doğa bisikleti, kask, dizlikler. Sonrasında ise yollar sizin. Hem de spor yapmanın yanı sıra bir ulaşım aracı. Üstelik artık bazı belediyeler kısa kullanımlık bisiklet kiralamaları da yapıyor.
  • 2.      Koşu: Mevsime uygun giysiler ve ayağınıza uygun bir ayakkabıdan sonra koşmaya hazırsınız. Havalar serinlediğinde koşu öncesi biraz üşüyecek kadar kalın giyinmeyi (yoksa sonrasında çok terlersiniz) unutmayın. Koşarkense hızınız konuşabileceğiniz bir tempoda olsun.
  • 3.      Yürüyüş: Koşuya benzer olarak hızlı tempoda yürüyüş de yapabilirsiniz. Mağaza gezme hızına düşmeyin ve ayakkabınızın uygun olduğundan emin olun. Bir de yürüyüş arkadaşı bulursanız oldukça eğlenceli olabilir.
  • 4.      Macera yarışları: Gerek şehir içinde gerek ormanda takımlar halinde yapılan bu yarışlar için her seferinde katılım ücreti ödemeniz gerekse de yaşadığınız eğlence buna değecektir. Birden farklı sporu aynı anda yapmanız gerektiği için bir taşla çok kuş vurabilirsiniz.
  • 5.       Yüzme: Şanslı bir azınlık içindeyseniz mevsim elverdiği sürece sadece bir mayoyla her gün yüzme keyfine varabilirsiniz.
  • 6.      Oryantiring: farklı türleri mevcut olmakla beraber oryantiring genel olarak harita yardımıyla yön bulmayı içeren zamana karşı bir spor, sizin hızınıza uygun bir eşle her hafta ormanda yapılan antremanlara katılabilirsiniz.
  • 7.      Parklardaki spor aletleri: İşte her mevsim yapabileceğiniz başka bir aktivite, belediyelerin koyduğu bu aletleri kullanırken önceden ufak ısınma hareketleri yapmaya özen gösterin ki aletleri kullanırken ufak sakatlıklar yaşamayın. Kış günlerinde korunaklı giyinmeyi de unutmayın
  • 8.      Futbol, Basketbol, diğer takım oyunları: Çevrenizde uygun bir saha ve kafa dengi arkadaşlarınız varsa takım kurarak haftada bir maç yapmak gibisi yoktur. Ama tek aktiviteniz haftada bir gün maç yapmak olacaksa kendinizi çok zorlamayın.
  • 9.      Evde yapabileceğiniz şeyler: gerinme, güçlenme hareketleri, yoga, plates, ufak ağırlıklarla çalışma
  • Siz de aklınıza gelen önerileri yorumlara ekleyin, beraberce bu yazıyı zenginleştirelim.
BUGÜN BUNU YAPIN:
Gece yatarken saatinizi 1 saat erkene kurun, sabah erken kalkın ve boynunuzdan aşağı doğru bir güzel gerinin. İnternette arama yaptığınızda size yardımcı olacak bir çok site bulabilirsiniz.