12 Ocak 2015 Pazartesi

En minimalist spor : yürüyün ya da koşun ama artık oturmayın

Ben sporun her yerde ve koşulda ve minimum gereksinimle yapılabilenini seviyorum.

Koşmak bir kesime göre daha etkili olsa da daha zorlayıcı olduğu için özel ekipman gerektiriyor. Ama her halde her yerde yapabileceğiniz yürüyüş size aktif bir hayatın kapısını aralıyor.

Tek yapmanız gereken en hafif ve hava koşuluna en uygun ayakkabı ve tabii kıyafeti giyip tempolu bir ritim tutturarak kendinizi yollara vurmak.

Bir de yakın yerlere yürüyerek kendinizi de biraz zorlayabilirsiniz. Kısa mesafeler için yürüme opsiyonunu mutlaka dikkate alın. Ben zaten pusetli hayattan sonra 45dk-1 saatlik yerlere yürümeyi tercih ediyorum, puseti aç kapa o sırada çocuğu tut vs vs uğraşmaktansa yürüyorum.
 

Ayrıca koşmak bu ara oldukça popüler hale geldiği için bir çok maraton da düzenleniyor, sıkı bir yürüyüşçüyseniz bu maratonların halk yürüyüşü bacaklarına da katılabilirsiniz. Ya da yarış turizmine katılabilirsiniz mesela Antalya'da, Bozcaada'da, Eskişehir'de vs çok güzel yarışlar oluyor, bir iki gün ayırarak hem yarışa katılıp hem de küçük bir tatil yapabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder