10 Eylül 2017 Pazar

Daha Doğal Bir Yaşam İçin 15 Basit Öneri

 

Benim için minimalizm / sadeleşme sadece tam kendine yetecek, seni mutlu edecek eşyalarla yaşama ile bitmiyor. Bir kere bir bilinç doğrultusunda hareket edince (en azından kendi adıma konuşayım) genel olarak sadelik konusunda farkındalığım arttı. Henüz hayatımı her anlamda sadeleştiremedim belki ama bu konuda küçük adımlar atmaya başladım.

Bu yüzdendir ki instagramda da plastiksiz hayat, çöp vs atıkları azaltma konularında da oldukça çok şey paylaşıyorum.
Bu konudan gidersek evde de daha doğal bir hayat için bir şeyler okurken aşağıdaki yazıyı gördüm ve sizinle paylaşmak istedim.

 

Doğal yaşamı tanımlayalım önce ; toksik atığı/yükü azaltmak, ,.evreye duyarlı olmak ve alışkanlıklarımızı- normal kabul ettiklerimizi daha doğal alternatiflerle değiştirmek doğru bir tanım olabilir.

 

Tabii bu tarz değişiklikler söylendiği kadar olmayabiliyor: Daha doğala gitmek bir yandan da var olanı, size sunulanı reddetmek demek, bu yüzden daha çok alışveriş, zaman yatırımı gerektirebiliyor.

 

Bakalım bu 15 öneri sizin kendi hayatınıza adapte edebileceğiniz kadar pratik olacak mı?

 

1.       Yemek yaparken sıfırdan başlayın


Tüm malzemeleri taze olarak alın ve pişirmeye başlayın. Yarı ya da tam pişmiş olarak satılan ürünler genellikle bir kimyasal bombası gibidir. Evet doğal olanlar bile..

2.       Esansiyel yağlardan yararlanın. Temizlikte de yemek yaparken de doğal uçucu yağları kullanabilirsiniz.

3.       DIY: Kendin yap

Internetin yaygınlaşmasıyla artık bir sürü reçeteye ulaşmak mümkün. Kendi şampuanınızı, sabununuzu, deodorant ya da diş macununuzu yapabilirsiniz.

Çöpünüzü azaltın:

 

İşte size bir  kaç öneri: disposables

4. Tek kullanımlık ürünleri burakın. Sadece parti, piknik yemek malzemeleri değil, bebek bezleri, kadın hijyen ürünleri için bile yeniden kullanılabilir alternatifler var (işte bu son iki bana çok zor). Hepsini benimsemeseniz bile okuyun, fikir sahibi olun.

5. Alışveriş yaparken de daha az ambalaja yönelin. Naylon poşet yerine kendi alışveriş çantanızı taşıyın. Bir bez çantayı katlı olarak çantanızda taşımak, küçük alışverişlerde poşedi reddetmek küçük ama çok etkili çözümler.

6. Büyük volümde alışveriş yapın, aslında ingilizce karşılığı “bulk” alım yapmak. Yani mesela tekli ikisi bir arada hazır kahve paketleri yerine kiloluk kahve alın, küçük porsiyonlu kuruyemişler yerine (kendi kavanoz vs’nizi götürerek) kuruyemişçinizden toplu olarak kuruyemiş alın gibi.

 

İmkanınız varsa kendi ürünlerinizi üretin.


7. Yiyeceklerini üretin.

Belki küçük bir bahçe ya da balkonunuz vardır, ya da cam önüne koyabileceğiniz bir saksı.

8. Kendi temizlik ürünlerinizi üretin:

Karbonat ve sirke birleşiminin gücünü keşfedin. Detaylı öneriler için şurayabakabilirsiniz.

9. Etrafınıza anlatın.

Bir kere bu işlere başlayınca belki de size yeteceğinden fazlasını üreteceksiniz. Böyle bir durumda neden paylaşmayasınız? Kimseyi zorlayamazsınız ama ürettiğiniz her ne ise onu meraklısına hediye etmek güzel bir başlangıç olabilir.

Gerçek yiyecek yiyin.

10. Önden planlama yapın.

Alışverişe çıkmadan önce bir liste yapın ve yemek yapmayı kolaylaştırmak için bazı ön hazırlıkları toptan yapın, mesela kıyma alıp kavurup küçük kaselerle buzluğa kaldırmak gibi. Orijinel yazı sahibi güzel bir pdf hazırlamış. Burdan göz atabilirsiniz.

11. Denemekten korkmayın.

Her yer kaynak dolu, değişik , basit içerikleri olan tarifleri bulun, deneyin.

12. Küçük değişiklikler yapın.

Bulyonlar yerine kendi et suyunuzu yapın, çok sevilen nutella ya da hazır fıstık ezmesi yerine kendi tariflerinizi deneyin, margarinden vazgecip gercek tereyağ kullanın, hazır dondurulmuş sebzeler yerine mevsiminde yemeye özen gösterin ve tatlandırıcılardan uzak durun.

 

Sağlığınız için proaktif davranın:


13. Farklı tedavi yolları deneyin.

Tabii ki modern tıbba güvenin ama mide agrısı için nane limona da bir şans verin. Bitkilerin nelere iyi geldiğini araştırın.

14. Kendinize iyi bakın

Hastalanmaktan kurtulmanın en iyi yollarından biri de kendinize iyi bakmaktır. Bu da yeterince uyumayı, hayatınızda stresi azaltmayı içerir. Kendiniz için başka neler yapabilirsiniz inceleyin.

15. Hareket edin.

Sadece günde 30dk ile haftada 3 gün aktif olarak hareket etseniz karşınıza çıkan hareket fırsatlarını değerlendirseniz kendiniz için büyük fark yaratabilirsiniz. Günde 10.000 adım atmayı hedefleyin.

Nina Nelson’un http://shalommama.com sitesinden düzenlenmiştir.



3 yorum:

  1. Derleme için çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. ben de okudugunuz için cok teşekkür ederim: )

    YanıtlaSil
  3. 8. Kendi temizlik ürünlerinizi üretin:
    Karbonat ve sirke birleşiminin gücünü keşfedin. Detaylı öneriler için şuraya bakabilirsiniz.


    merhaba, bahsi gecen alintida link yok :(

    YanıtlaSil