21 Mayıs 2014 Çarşamba

Minimalist anne olabilecek miyim?

Mart ayının sonlarına doğru bebeğim doğdu. Şimdi ona bakma, onu yetiştirme gibi temel görevlerimi yaparken beni bir yandan da acaba bunları minimalist bir akım çerçevesinde yapabilecek miyim düşüncesi sardı.

Şu ana kadar minimalizme dokunduğum noktalar şöyle:

Bir çok temel eşya hatta perde ve lamba dışındaki tüm mobilyalarımız ikinci el, Kaan'ın kuzeninden bize yadigar.

Bir çok kıyafetimiz (ben sadece bir çift çorap, şapka ve tulum aldım) Kaan'ın kuzenlerinden ve bir arkadaşımın oğlundan. Tabii hediye gelenler de var.

Ben kumaşını bulamayız diye bir wrap sling aldım ama anneme bir pouch sling diktirdim.

Oto koltuğu ve poşetimiz de yine bir arkadaşımızın oğlundan.

Hatırlarsanız bebek hediyeleri kapsamında bebek pastalarından bahsetmiştim. Bana da bir tane geldi gerçekten. Ve çok da kullanışlı oldu. Ancak bu konuda bir önerim olacak. Kıyafette olduğu gibi bu tarz bir hediyede de büyük beden almakta fayda var. 1 no'lu bezler kısa bir süre kullanılıyor ama 2 ve özellikle 3 Nolu bezlerin kullanılacağı süre kesinlikle daha uzun. Hatta böyle bir niyetiniz varsa bebegin kilosunu öğrenerek ona göre bir numara büyük alabilirsiniz. Sonuçta aileler genelde bez konusunda stoklama yoluna gidebiliyor.

Kıyafetlerde yaptığım önemli bir diğer şey ise sürekli olarak Kaan'ın kıyafetlerini gözden geçirmek ve küçülenleri elemek. Henüz kime gideceği belli olmasa da hepsi temiz ve ütülü bir şekilde bir kenara ayrıldı bile.

Bebek çantası filan gibi aksesuarlarda ise yeni bir şey almaktansa elimdeki şeyleri kullanmaya karar verdim. Normal sırt çantam artık bebek çantası olarak görev görüyor. Emzirme yastığı yerine dolgun bir baş yastığı kullanıyorum. Bebeğin müslin bezlerinin yetmediği durumlarda evdeki peştemallar devreye giriyor.

İlk aklıma gelenler bunlar.

Şimdi bir süre bu konularda kalem oynatacağım sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder