21 Mayıs 2014 Çarşamba

Konu dışı : Sinebebe

Yurtdışında yeni annelerin en azından sosyal anlamda hayatlarının daha kolay olduğuna dair bir çok şey duymuşsunuzdur: kimi ülkelerde aynı mahalledeki yeni anneler bir araya getirilerek destek grupları kurulur, kimisinde çocuk/bebek dostu sinemalar vardır, tabii ki kaldırımları bebek arabasıyla gezmek için daha müsaittir vs.

Doğum yaptığım gün ben de burda da güzel şeyler oluyor dedirten bir şey öğrendim tesadüfen. Bir arkadaşım Sinebebe'den bahsetti. Sinebebe Başka Sinema'nın organize ettiği 1 yaşına kadar çocuğu olan annelerin rahatça (emzirerek, bebeğinin ağlamasının rahatsız edeceğinden korkmayarak...) bebekleriyle film izleyebileceği seanslar demek. Şu ana kadar 3 tane düzenlendi. Hepsi de festival filmleriydi. Sanırım şu anda ayda 1 düzenlenen bu etkinliğin vizyon filmlerini içermesi zaman alacak.  Ülke temennim zaten devam etmesi.

Ortamın bebek dostu olması için ışıklar tam karartılmıyor, ses daha kısılıyor. Bebek ağladıkça hemen ayağa kalkıp ya da kenara geçip pışpışlamak, tur atmak, emzirmek serbest:)

Tek handikap bu olayın pek bilinmemesi. Benim gittiğim seansta bu düzenlenen 3.seans olmasına rağmen sadece 5 anne bebek vardık. Benim dışımdakiler ise beraber gelmişti. Yani biri haberdar olup diğerlerini organize etmişti. Annelere bir nefes aldıran bu fikir ilgisizlikten kenara kaldırılırsa gerçekten yazık olur.

Bizim izlediğimiz seans Moda Sahne'deydi. Daha önceki ise Reks'de olmuş. Tabii bunlar Anadolu yakasındakiler. Avrupa yakasında da 1 ya da 2 sinemada yapılıyor.

Yeni gösterimler için Başka sinemanın Facebook sayfasını takip etmek lazım sanırım. Twitter accountları da var ama ben soru sorduğumda sadece gün verdiler. Mekan / saat öğrenmek için bayağı uğraştım. 

bir de eğer bir anne isen şu yazıyı da okumadan geçme derim
Çocuklu hayatta sade bir düzen için 9 öneri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder