21 Mayıs 2014 Çarşamba

Kaan'a hoşgeldin partisi / babyshower

Aslında amacım birebir Kaan'a ne yaptığımızı anlatmaktan çok babyshower konusuna değinmek. Bunu ilk defa genç bir kızken fanatikte okuduğum İpek Ongun'un kitaplarından birinde görmüştüm. Yeni nesle ne kadar ulaştı bilemiyorum ama kendisi ve Gülten Dayıoğlu bizim kuşağın kült yazarlarındandı.

Neyse, kitabında Amerika günlerindeki hamileliğini anlatan Ongun'un, ona düzenledikleri partiyi de detaylı anlatmıştı. İşte o parti aslında benim burda değindiğim konulara çok uyuyor. Orda gelen misafirler kendi artık kullanmadıkları bebek eşyalarını temiz bir şekilde paylaşıyorlarmış. Bizde de denir ya: bebeğin yediği helal giydiği haram diye.

Şu anda düzenlenen partiler ne kadar bu mantıkta orası tartışılır ama günümüzde geç anne olma, arkadaş grubunda bekar ya da çocuksuzların olması olayı biraz hediye alma seramonisine çeviriyor tabii. Burda daha önce de önerdiğim hediye çeki ya da çek alınmıyorsa hediyeye değişim kartı eklenmesi önemli bence.

Bana gelen hediyeler eksiklerimi tamamlamam açısından çok faydalı oldu kesinlikle. Ama yeniler kadar arkadaşımın getirdiği oğluna artık küçük gelen reflü yastıgı,bir kaç body ve çorabı Kaan için severek kullandım. Ve inanıyorum ki Kaan'dan sonra daha 1 ya da 2 bebek daha büyütürler.

Bu partilerin bence en önemli özelliği de anne adayının sevdiklerine doğumdan önce bir araya gelmesi ve moral toplaması. Ben bir geniş kâseye kalemler ve tavsiye / dilek kartları koymuştum. Çok hoş şeyler yazılmıştı. Siz de A4 kağıdı 4e bölersek benzer kartlar yapabilir ya da greve printables- advice for the new mom diye arayıp PDF ten bastırabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder